תחומי המינהל
תחום תקצוב מוניציפאלי
אחראי על הנושאים הבאים:
התקציבים המועברים לרשויות המקומיות, למועצות האזוריות ולבעלויות באמצעות מערכת תשלומים מאוחדת.
מידע על התקציבים המועברים באמצעות מערכת תשלומים מאוחדת ניתן למצוא באתר מית"ר.
תקצוב הנושאים הבאים: בטחון, שח"ר, שפ"י, זהירות בדרכים, ארגון מוסדות חינוך, גני ילדים וסייעות חינוך מיוחד, הזנה, פנימיות יום (מיל"ת), שכר לימוד מוכר שאינו רשמי, מכינות קדם צבאיות וקדם אקדמיות, טיפול באחזקת ילדי צד"ל, הטיפול בהקלה בנטל ההורים כדוגמת הנחה בטיולים ובתשלומי הורים, התוכנית הלאומית לילדים בסיכון בשיתוף עם משרד הרווחה.
תחום עלויות
אחראי על הנושאים הבאים:
עדכון העלויות בהתאם להסכמי שכר והנחיות החשב הכללי.
עלויות אלו מהוות בסיס לחישוב תקציב השתתפות המשרד ברשויות המקומיות ובבעלויות.
הכנת עלויות לצורך תקצוב והכנת חוק התקציב, וכן הכנת עלויות לצורך חישוב סימולציות שונות.
ביצוע עדכונים ושינויים תקציביים בתקנות המנהל לחינוך התיישבותי, תומך ומלווה את עובדי המנהל בכול הדרוש לביצוע ויישום החלטות מנהליות והחלטות של ועדות הקצבות שמתקיימות במטה עבור בתי הספר של החינוך ההתיישבותי.
טיפול בתקנות היחידות במשרד: כוח אדם, אמרכלות, ועד עובדים, יעוץ מקצועי, מועצות ייצור, הדרכה, חשב המשרד ומלגות לתלמידים.
תחום תקצוב לא פורמאלי
אחראי על הנושאים הבאים:
קביעת מסגרת התקציב והשתתפות בוועדת תמיכות והקצבות של היחידות הבאות: מינהל חברה ונוער, מזכירות פדגוגית, מינהל תקשוב, המינהל לחינוך דתי, אגף בכיר למוסדות תורניים, אגף בכיר לארגון הלימודים, אגף הבחינות, האגף לחינוך קדם יסודי, האגף לחינוך יסודי, האגף לחינוך על יסודי, האגף למחוננים, האגף לקליטת עליה, האגף לקשרי חוץ, האגף לתרבות תורנית, המחלקה לתרבות חרדית.
סיוע ליחידות בקביעת עלויות ועדכונן, תקצוב נושאים חדשים ויישום החלטות ממשלה.
איסוף ועיבוד נתונים תקציביים עבור הנהלת המשרד.
תחום מתודולוגיה, תכנון, תיאום ובקרה
אחראי על הנושאים הבאים:
תקציב מינהל מדע וטכנולוגיה, אגף הביטחון ואגף זהירות בדרכים.
השתתפות בוועדות הקצבות ובוועדות התמיכות של מינהל מדע וטכנולוגיה.
הכנת הפניות התקציביות של המשרד לשינוי חוק התקציב מול משרד האוצר.
בדיקת האישורים התקציביים והתאמתם לפניות התקציביות שהוגשו לוועדת הכספים בכנסת.
ריכוז ההתחייבויות התקציביות של הנהלת המשרד ומעקב אחר מימושן בפניות התקציביות.
ריכוז ותיאום תשובות לשאילתות המופנות למנהל.
מעקב אחר ביצוע החלטות המנהל ע"י הרפרנטים או גורמים אחרים.